Protentokrát začnu pěkně zeširoka. Pocházíte z NY city. Popište mi ale celoamerickou HC scénu. USA jsou ohromné, takže mě zajímá, jestli jste vůbec v kontaktu s dalšími kapelami nebo posádkami napříč vaší zemí.
Jsou tam místa, která samozřejmě neznáme. Hlavně ta východní. Ale v samotném New Yorku je hodně silná streetpunková scéna. Ale velký problém tu máme s lidmi, kteří se nikdy nedostaví na místo. Je jim povětšinou méně než 21 let, spíše se točí kolem 16,17,18tého roku a prostě nenavštěvují koncerty. V NY City „old school“ umírá. Oni zůstávají doma, pijí pivo, čumí na myspace odkazy. A také si mladí myslí, že HC je spíše věc hipíků. Je to naprosto odlišné od toho jak si to pamatujeme my. Je to jiný HC než jaký býval.

Jak by se dala popsat odlišnost scén Východního a Západního pobřeží? Jde pouze o hudební odchylku nebo i například o specifické charakterové znaky lidí ?
To je opravdu dobře mířená otázka, na kterou se nedá odpovědět jen tak lehce. Prokřižoval jsem pouze východní pobřeží, takže jen o něm můžu mluvit, ale faktem je, že když srovnáš různé oblasti, tak narazíš na diametrální odlišnosti. Některé regiony jsou urbanistické a některé naopak vesnické, takže se pak odlišnost projevuje nejen v hudbě, ale i v textech.

New York…nenáviděn nebo milován. Zde to město známe bohužel jenom z filmů. Popiš mi prosím pravdivě toto Veliké Jablko. Je skutečně tak krásné a bezpečné jak je popisováno? 
New York je mým domovem, který miluju. Má i své chyby, ale ty jsou i všude jinde, ok? Jsou zde jak vychytaná místečka, tak ale i hnusná místa. Z mého pohledu mě teď nejvíce trápí fakt, že New York ztrácí svoji jedinečnost, protože tu všude kolem vznikají nová komerční sídliště s implementovanými hovadinami jako je is Starbucks, McDonalds nebo podobné sračky. Určitě je teď NY bezpečnější než býval, ale taková situace je stejně podobná i v dalších městech, tak proč byste se sem měli bát jet?
Ne že by všechna stará dobrá místa vymizela, to ne (to je důvod, proč mám tak rád Brooklyn). Ale NY City pomalu ale jistě ztrácí svoji původní tvář, svoji duši a charakter.

Jste v úzkém spojení s Oi! scénou? Potkáváte z této odnože nějaké lidi? Hodně známou kapelou z NY jsou The Templars. Znáte je? Navštěvujete nebo dokonce vlastníte své speciální kluby? Chodíte taky na reggae, ska nebo Trojan párty?
Já poslouchám Oi! moc rád a s několika Oi! kapelama už jsme také hráli. Ale Templáře osobně neznáme. V Americe je punková, Oi! a hardcore scéna skvěle zmixovaná, takže na mnoha místech kde jsme hráli hrají i Oi! kapely.
Jednou měsíčně dělám DJ v jednom klubu, kde pouštím ska, reggae, dancehall a Oi!. Žádný nový komerční ska shit, který je spíš popík s trubkama, ale pořádný originální materiál.

Absolvovali jste evropské turné. Líbí se vám styl vašich návštěvníků spíše u nás nebo u vás doma? Máte rádi matičku Evropu? Byli jste už narozeni jako Američané nebo ve vašich žilách koluje Evropská krev?
Evropská scéna je skvělá ! Přál bych si, aby tomu tak bylo i u nás ve Státech. Myslím, že právě teď je Americká scéna v období úpadku, ale snad se to brzy zlepší a opět se vzchopí. Největší chybou je to, že se z hardcore stává mainstream a že je například na MTV prezentována hudba, která je jakoby “ hardcore“ , i když je to spíše metal. Bohužel lidi si pak myslej, že to je ten pravý hardcore.
Všichni jsme se narodili v Americe a za Američany se pokládáme, protože i když naši předci přišli z Evropy a Jižní Ameriky, tak pro nás je to ale hodně dávno. Myslím, že jen Mike nemá rodiče, kteří by se narodili tady v Americe.

Jsou skinheadské kořeny a kultura uvnitř americké HC scény stále silné? DMS stále vládne a nebo ji vystřídaly jiné gangy?
Lidé tvořící tuhle kulturu a scénu ji milují. Věří, že je to nejúžasnější věc na světě! A to samé platí i o skinheadech uvnitř této scény. V New Yorku s tím žádné problémy nemáme, protože tady se skinheadská kultura vůbec netýká bílých kluků. Tady ji tvoří převážně černí skinheads, portorikánští nebo kubánští skinheads. Nakonec já věřím, že být skinhead je o tom být součástí dělnické třídy. Nezáleží na tom kdo jsi. Původní skinheads byli zapálení do Jamajky a do všeho s tím souvisejícího. Celá ta věc kolem rasismu, co na to říct…jak se vlastně může někdo nazývat skinheadem, když je rasista?

Takže D.M.S. to cítí také tak, že?
Jo, myslím, že určitě. Oni jsou míšenci. Ale DMS není už žádná crew. Jsou to spíše chlápci sami pro sebe. Jsou pořád stejní jako byli tenkrát. Věří v to stále. Isaak, Freddy…oni jsou to pravé jádro. Ale jsou tu i jiné posádky a kapely. Ale i tak stále někteří nosí vytetované emblémy DMS…Když vezmeme třeba Hatebreed. Tak ti začínali s brutální drsnou muzikou, kterou rozšířili po celém světě. Ale pak je začali lidi kopírovat. A ty kopírovače zase někdo kopíroval. A teď už je to jen krátkovlasý metal. Nic co by mě zajímalo. 

Americká společnost je tavícím se multikulturním kotlem. U vás je normální vidět na koncertech černé, židovské nebo hispánské fandy, že? Nebo narážíte i na nějaké „předsudky“ ?
Yeah, na našich akcích máme lidi všech různých ras a v NYC scéně není žádný velký problém s rasismem, ačkoliv v jiných částech země je to jiné. Například v Severní Floridě nebo v jistých částech Pensylvánie. V roce 2006 jsme na Severní Floridě chtěli uspořádat festival Proti Rasismu, ale den před akcí se tam projížděly skupinky tamějších nácků a stříleli z aut...takže akce byla zrušena. 

A co takhle realita na amerických ulicích ve spojitosti s vaší skinheadskou image? Skýtá to mnoho problémů s náckama, fízlama nebo s černými obyvateli?
Popravdě si nemyslím, že bys musel zrovna tohle v Americe dneska řešit, protože mnoho lidí chodí nakrátko ostříhaných a nosej Fred Perry a Ben Serman, takže dnes by mohl být skinhead prakticky každý. A pokud jdeš na koncert, tak je každému šumák zdali jsi skin nebo punk nebo skejťák nebo straightedge nebo cokoliv jiného. Všichni se snaží být na jedné lodi po vzoru bratrství. Osobně jsem se nesetkal s žádnou negativní reakcí když jsem třeba šel po ulici nebo kamkoliv jinam. Spousta skinheads v New Yorku jsou skins různých barev pletí, takže rasa tady nehraje vůbec žádnou roli.
A pokud se mě už někdo přece jen optá stylem “Ty jsi něco jako Nácek nebo co?”, tak využiji této příležitosti a vysvětlím mu, že takový obraz skinheada vytvořila jen média a že skinheadská kultura nemá co dočinění s rasismem, protože přeci vznikla spojením bílé a Jamajské kultury. Takže by bylo naprosto stupidní vměstnat do ní jakoukoliv částici rasismu.

Vaše píseň „Abused“ je o násilí na ženách. Je toto téma uvnitř vaší společnosti hodně ožehavé?
Tato píseň byla napsána převážně o násilí páchaném na ženách, ale může se chápat i jako song proti násilí páchaném ženami na mužích. Stejně tak jako je proti jakémukoliv zneužívání osob, o které jste povinni se postarat. Myslím, že toto téma je stále v kurzu, protože domácí násilí je v Americe stále rozšířeným jevem.

„One good thing“ pojednává o vaší lásce k dětem. Vy sami už jste rodiči? Já jo a činí mě to setsakramentsky hrdým. Věříte, že povedete děti správným směrem? Jakou chybu by rodiče (hlavně taťkové) neměli nikdy udělat?
Já rodičem jsem, mám syna, kterému je 8 let. Jmenuje se Noah a ta píseň je o něm. Doufám, že ho vychovávám dobře. Nejdůležitější věcí pro otce je fakt, že je svým dětem stále nablízku. Já jsem se rozvedl, takže Noah s jeho matkou žijí v jiném státě (New Jersey), ale snažím se, abych ho viděl tak často jak jen to jde. A často mu volám.

Vaše CD EMPIRE STATE bylo vydáno pod Count Down Records. Tento label toho dělá pro HC scénu strašně hodně. Znáte Luca osobně? Myslím, že on dokonce v New Yorku nějaký čas žil, že?
Yeah, Luca je náš dobrý kámoš a skutečně nějaký čas ve Státech pobýval (bydlel u Blakea) a zúčastnil se s náma i krátkého turné. Luca nahrávku needitoval, na svém labelu ji pouze zrealizoval a pokračuje dál, což je skvělé.

Je dnešní Hard Core hodně ovlivňován sociálními (socialistickými) tématy, které hýbou světem? Nebo by bylo chybou mísit politické náhledy s hudbou? Drží dělnická třída svůj osud ve svých rukou, nebo by měla začít za svoje místo bojovat?

V hardcore a v punku bylo vždycky silnou tradicí, že v něm měla politika své místo, takže i nyní tam své místo určitě má. Ale nevím, jestli to je podmínkou. V raných 90tých letech prošel hardcore viditelnou změnou, protože se texty začaly stáčet k personálním aspektům jako je vegetariánství nebo straight-edge, protože právě to bylo tenkrát na vzestupu. To bylo zapříčiněno tím, že se ta hudba posunula z města na předměstí, takže tamější kids začali zpívat o tom co znali a co se týkalo jich. Měli úplně jiný životní styl.
Dělnická třída je v americké společnosti majoritním prvkem, ale většina těchto lidí neposlouchá Oi! nebo punk či hardcore, takže se to na té scéně neprojevuje tak jako je tomu v Evropě. Většina příslušníků woking class v Americe chodí do práce, z práce domů za svými rodinami a víkendy tráví na svých zahrádkách nebo v lokálních hospůdkách. Takže mají prakticky spokojený život a pokud si už na něco stěžují, tak pouze svým sousedům. Takže za nic nebojují. Zajímavé je, že právě tito lidé poslouchají konzervativní radiové talk-shows a stěžují si automaticky na prezidenta, i když ve skutečnosti ani nevědí jaký prezident jim vládne nebo co prezident skutečně dělá. 

Dost lidí z HC scény má i své sólo hip-hopové projekty. Vy také posloucháte rap?
Co se mě týče, tak nejsem velkým zastáncem rapu nebo hip-hopu. Něco z toho se mi líbí, ale obecně vzato to moc neposlouchám.

Děkuju za váš rozhovor!! Chcete něco dodat na konec? 

Ne, děkujeme ti, že jsi přišel na náš koncert v Čechách a že jsi s námi udělal tento rozhovor...Doufáme, že všechny z vás zase v Evropě brzy uvidíme! Navštěvujte naše stránky na   www.myspace.com/oldeyork, kde jsou podrobnější informace o nadcházejících koncertech a informace o připravovaném materiálu.

Děkujeme!!